• Fri frakt över 750 kr!
  • Vi skickar över hela landet!
  •  

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe via DHL. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer ihop med legitimation för att lösa ut din order. 

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid slut i lager kan produkt finnas hemma hos oss inom sju arbetsdagar. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta snarast vi blir medvetna om förseningen. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Tátch tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp av DHL. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till DHL. Transportföretagets telefonnummer är 0771-345 345. 

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Tátch hemsida. Genom att beställa varor på Tátch hemsida accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på www.tatch.se

REA / Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Tátch reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar från dess att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka till DHL för vidare instruktioner från avsändaren. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. 

Priser

Alla priser på www.tatch.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar.

Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa och Mastercard.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på www.tatch.se online samarbetar vi med Klarna för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar, swish samt direktbetalningar via internetbank. Klarna garanterar snabb och säker betalning. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Klarna och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Tátch. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Tátch hemsida om du är under 18 år. 

Klarna Faktura - betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. 

Läs mer om Klarna Faktura här

Klarna Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.
Läs mer om Klarna Konto här.

BYTES OCH RETURRÄTT

Vi tillämpar 14 dagars öppet köp från att du mottagit din order. Viktigt! Vi godtar inte returer som lämnas till ombud efter detta. 

För att göra en retur eller ett byte på ditt köp: Produkten måste vara i nyskick. Maila till contact@tatch.se ditt namn, adress, telefon och ordernummer samt anledning till returen. Orderbekräftelsen får du gärna lägga i det paket du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor. Packa dina varor som du fick dem från Tátch. Tejpa fast din returfraktsedel på utsidan av paketet. Lämna in paketet hos Postnords ombud och begär kvittens för säkerhets skull. Vi kontaktar dig via e-mail när vi har behandlat din retur.

Vid byte måste en ny beställning läggas på önskad vara och retur göras på den vara du önskar att lämna tillbaka. Skriv det nya ordernumret i din retur-anmälan. När vi fått ditt mail om byte kontrolleras om varan du vill byta till finns. Har du använt en rabattkod vid det första köpet kommer denna rabatt överföras till din nya order i samband med att vi hanterar din retur. Observera att byte endast gäller mellan storlek eller färg.

Du måste maila oss på contact@tatch.se med ordernummer på dessa ordrar så justera vi dessa priser.

Du postar din retur / ditt byte till Tatch AB/Jeansspecialisten, Göteborg, 411 37, Kristinelundsgatan 18, Sverige. Du står själv för returportot samt portot för din nya order. Det går också bra att göra din retur eller byta din vara i någon av våra fysiska butiker. Återbetalning sker på samma sätt du valt att betala ditt köp. 

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från www.tatch.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, via mail till contact@tatch.se

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto, och om du har betalat via Klarna så regleras detta via dem.

Reservationer

Tátch reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Tátch förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Tátch är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Tátch följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Tátch att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Tátch AB, Kristinelundsgatan 18, 411 37 Göteborg

Telefon: 031-18 62 03

E-post: contact@tatch.se 

Organisationsnummer: 556244-7259

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 10.00-16.00.

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan